Zarevúca 23 Ružomberok 034 01 +421 905 609 930 ajbis@ajbis.sk

NovinkyPonuka

Vážení zákazníci,

trápia Vás otázky ohľadom eKasy, upgradov alebo nových produktov a služieb?

Pri tejto príležitosti sme v spolupráci so spoločnosťou Elcom pre Vás pripravili zoznam odpovedí na najčastejšie kladené otázky.

Čo sa stane s fiškálnymi tlačiarňami Mini EFox?
Pre fiškálne tlačiarne Mini Efox nie je možné využiť upgrade. Pre zariadenia, zakúpené od 1. 4. 2017 do 30. 9. 2018, bude k dispozícii od polovice apríla 2019 predajná akcia tzv. šrotovné. Podrobné informácie o akcii budú zverejnené na webe www.elcom.eu

Musí ísť zákazník na daňový úrad kvôli zmene ERP na ORP?
Nie je potrebné ísť na daňový úrad pre odhlásenie pokladnice ERP, ak sa zároveň klient prihlasuje do systému eKasa s pokladnicou ORP.

Budú sa plombovať pokladnice?
Spoločnosť Elcom bude svoje pokladnice plombovať ochrannou plombou v rámci poskytnutej 24-mesačnej záruky.

Čo sa stane s funkcionalitou uzávierok v pokladniciach?
Aj keď oporu v najnovšom znení zákona už nemá, spoločnosť Elcom túto funkcionalitu vo svojich zariadeniach zachová.

Ako budú pokladnice pripojené do internetu?
Prostredníctvom WIFI pripojenia. Je možné využiť napr. aj hotspot na mobilnom telefóne.

Aký bude dosah WIFI?
Dosah záleží od zástavby. Bude bežný a závislý od sily WIFI routera.

Ako sa nastaví WIFI v pokladnici?
Vyhľadanie dostupných sietí v Menu pokladnice a zadanie prístupových údajov k vybranej sieti, resp. nastavenie týchto parametrov cez webserver prostredníctvom podporovaného smart zariadenia (napr. mobilného telefónu).

Čo s FP EFox, ktoré majú ihličkovú tlačiareň?
Pre tieto fiškálne tlačiarne, žiaľ, nie je možné dodať upgrade kvôli technickému riešeniu tlačiarne – ihličkové tlačiarne nie sú schopné čitateľne vytlačiť zákonom požadovaný QR kód. Odporúčame v dostatočnom predstihu si zakúpiť novú modernú tlačiareň EFox-T ELCOM.

Môžem svoje zariadenie po ukončení prevádzky predať?
Na rozdiel od konkurenčného riešenia, zariadenia spoločnosti Elcom pre systém eKasa je možné pri ukončení prevádzky (napr. zrušení živnosti) predať a upraviť pre nového majiteľa.

Mám pokladnicu, no nemám WIFI. Čo teraz?
Povinnosťou podnikateľa je odosielať dáta z pokladnice v reálnom čase. Z tohto dôvodu je nutné si zriadiť WIFI pripojenie.

V reklamných materiáloch uvádzate pojem “Cloud”. O čo ide?
Je to doplnková služba ku každému online pokladničnému riešeniu Elcom, ktorá výrazným spôsobom rozširuje možnosti pokladnice a využitia dát pre riadenie firmy.

Čo sa bude dať robiť pomocou služieb Cloud?
Cloudové služby ponúkajú rôzne možnosti od jednoduchých štatistík až po komplexné analytické prehľady pre riadenie firmy. Presný popis funkcionalít cloudových služieb bude k dispozícii s uvedením produktu na trh.

Aká je cena služieb Cloud?
Základný balík Cloud je k dispozícii pre každé eKasa pokladničné riešenie Elcom bezplatne. Stačí sa zaregistrovať. Cenník platených verzií bude k dispozícii zároveň s uvedením produktu na trh.

Môžem si údaje v pokladnici meniť aj sám?
Zmena údajov v pokladnici je možná aj samotným zákazníkom, okrem DIČ a JKP.

Mám prenosnú pokladnicu v aute, čo mám mať v hlavičke?
Prenosná pokladnica eKasa klient a adresa alebo GPS súradnice predajného miesta alebo EVČ vozidla. (viď zákon 289/2008 Z.z., par. 7a ods. 8)

Existuje možnosť posielania dokladov na finančnú správu emailom?
Nie. Komunikácia je možná iba so systémom eKasa.

Bude sa dať vytlačiť kópia pokladničného dokladu?
Áno.

Ako dlho môžem predávať v off-line režime?
Podľa zákona musí byť doklad zaslaný do systému eKasa do 48 hodín od jeho vystavenia.

Budú povinné Z – uzávierky?
Nie.

Aké budú výnimky pre ZŤP?
Bez zmeny oproti zneniu zákona z 01. 01. 2018.

Ako budem vedieť, že som v režime off-line?
Identifikácia stavu WIFI pripojenia na pokladnici bude zabezpečená zobrazením ikony na displeji zariadenia.

Aká je cena chráneného dátového úložiska pre upgrade pokladnice?
Informácie o cene a konkrétne cenové ponuky vám poskytne vaša servisná organizácia.

Budú mať eKasa zariadenia externú anténu?
Nie.

Bude sa meniť v nových eKasa zariadeniach počet PLU?
Vo väčšine zariadení ostáva bez zmeny, v niektorých budete mať po realizácii upgrade zariadenia k dispozícii ešte väčší počet PLU ako doteraz.

Koľko PLU bude mať nová pokladnica E-80B?
Počet PLU bude 8000.


Aké mám možnosti ak chcem novú modernú pokladnicu namiesto starého zariadenia?
Ponúkame nové modely pokladníc eKasa, ktoré nájdete na našom webe.

Kedy budú k dispozícii upgrade balíčky?
Pokladnice bude možné prerobiť na systém eKasa najskôr od 1. 4. 2019. Ako prví sa môžu tešiť zákazníci, ktorí sa rozhodli využiť predajnú akciu Elcom s predplatbou.

Dajú sa prerobiť pokladnice Euro-50 SMART a Euro-50 MEDI?
Typy Euro-50 SMART a MEDI budú prostredníctvom upgrade vylepšené na Euro-50 MINI.

Kedy bude dodávaný hardvér pre upgrade výmenou za kupóny?
V súlade s pravidlami akcie, uvedenými na kupóne, t. j. zákazník môže požiadať o uplatnenie kupónu od 1. 4. do 30. 6. a hardvér bude dodaný najneskôr do 30 pracovných dní od zaevidovania žiadosti v spoločnosti Elcom. Z technického hľadiska budú najprv uspokojované predobjednávky a po nich nároky z kupónov.

Prečo nebudete realizovať upgrade pokladníc typovej rady 1000,2000,500?
Naša spoločnosť má pripravené technické riešenie pre upgrade aj tejto typovej rady pokladníc. Z rokovaní na Finančnej správe vyplynulo, že vzhľadom k technickým a časovým možnostiam certifikačného procesu, nebude možné certifikovať všetky typové rady pokladníc spoločnosti Elcom, ktoré sú na trhu aktívne. Vzhľadom k tejto informácií bolo potrebné sa rozhodnúť, na ktorých zariadeniach budú realizované upgrady a ktoré musíme flexibilne vylúčiť. Napriek tomu, že nás situácia nesmierne mrzí, boli sme nútení vybrať si tzv. menšie zlo. Ako náhradu za vašu mnohokrát viac ako 15-ročnú pokladnicu odporúčame kúpu novej modernej pokladnice z aktuálneho portfólia.

Aké sú povinnosti podnikateľa pri nefunkčnej pokladnici?
Podľa § 10 ods. 7 zákona č. 289/2008 o používaní elektronickej registračnej pokladnice, ak dôjde k poruche online registračnej pokladnice, zákazník je povinný obnoviť prevádzku tejto pokladnice do 48 hodín od vzniku poruchy alebo začať používať inú online registračnú pokladnicu alebo iné koncové zariadenie. Spoločnosť Elcom Vám prostredníctvom svojej siete viac ako 400 obchodných partnerov poskytuje istotu zabezpečenia kvalitného servisu po celom území Slovenska.

V prípade ďalších otázok nás neváhajte kontaktovať, radi Vám poradíme a pomôžeme.

Novinky a akcie

Prinášame Vám tie najhorúcejšie novinky zo sveta technológií, výpočtovej techniky a z oblasti účtovníctva.

Taktiež Vás informujeme o najnovších akciách, zľavách a nových produktoch v našej ponuke.